Unió Sindical Obrera de Catalunya Portada   |  Contacte   |  Login
USOC
Acció Sindical Sindicat Immigració Dones Joventut jubilats Serveis
Formació Comunicació" Legislació Normalització Afiliat
Ensenyament Usoc
Seguretat Privada USOC
Formació
Solidaritat Sotermun
Confederación USO
Confederació Europea de Sindicats
Confederació Sindical Internacional
USO-ASISA
NOVETATS
Com elaborar un bon curriculum?

El curriculum serveix per descriure la trajectoria d'una persona (els seus estudis, coneixements, experiència professional) i totes les dades que ajuden a comprendre la seva trajectoria professional.

Has de tenir en compte que un curriculum es la targeta de presentació del sol·licitant i, en definitiva, és la primera imatge que té l'empresa a la qual va dirigit.
Amb freqüència és la clau per aconseguir una entrevista personal per una contractació laboral.

A continuació t'oferim un mòdel de curriculum amb alguns consells:


Normalment els apartats segueixen aquest ordre:

DADES PERSONALS:

  • Nom i cognoms
  • Adreça: carrer, número, pis, ciutat i codi postal
  • Telèfons: preferiblament dos, el particular i el de contacte. En qualsevol cas has d'especificar quin és quin.
  • Direcció de correu electrònic (email).

 

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL:

NOM DE L'EMPRESA, dates de permanència, sector. A continuació has de fer una breu denominació del lloc de treball i les funcions que vas realitzar.

Pots escollir fer un ordre cronològic (des de la primera empresa fins la última) o un ordre cronològic invers (des de la última a la primera) dependrà de l'experiència que més t'interessa destacar.

 

FORMACIÓ ACADÈMICA:

Aquest apartat fa referència als estudis oficials o ensenyament reglat.

Important:

Si has realitzat un ensenyament superior s'ha d'esmentar en primer lloc, abans de l'ensenyament oficial. Per exemple: si has cursat un màster ho hauries de reflexar abans del títol universitari.

  • La seqüència a seguir seria: títol, centre, ciutat, data d'inici - data final.

 

FORMACIÓ EXTRA ACADÈMICA:

Reflexa aquells cursos que tenen especial rellevància respecte el lloc de treball o bé tinguin un prestigi reconegut. No oblidis indicar les hores de duració.

També pots afegir la participació a seminaris, jornades... sempre que tinguin una relació molt directa amb el treball sol·licitat.

 

IDIOMES:

El que importa són els idiomes que coneixes i en quin grau els domines: baix, mig, alt.

 

ALTRES DADES D'INTERÈS:

Aquest apartat és opcional. Pots incloure dades interessants a destacar, per exemple:

  • Mobilitat geogràfica i laboral: en el cas d'acceptar desplaçar-te temporalment o situar-te en zones geogràfiques diferents.
  • Carnet de conduir: no oblidis especificar la categoria.
  • Disponibilitat de vehicle propi

 

CONSELLS:

  • Un curriculum ha de ser concret. L'extensió mínima i màxima ha de ser 1 o 2 pàgines.
  • Ha d'estar mecanografiat (a ordinador), sense errades ni correccions.
  • Remarca els titulars i aspectes més importants.
  • Has de tenir cura de tots els detalls (abreviatures, dates, ortografia)

 







25/11/2009

Untitled Document <<Tornar